6 Ekim 2007 Cumartesi

Birdir Bir Oyunu Tanıtımı

Birdir Bir Oyunu Tanıtımı

Kaç kişi oynanır: Bu oyunda belli bir kişi sınırlaması yoktur. Kişi sayısı arttıkça oyun daha zevkli bir hale gelir.

Malzemeler: Oyunda kullanılması gereken bir şey yoktur.

Nasıl oynanır: Birdirbir dünyanın her tarafında sevilerek oynanan bir oyundur. Oyunun başında bir ebe seçilir. Ebe öne eğilerek ellerini dizlerine dayar. Diğerleri bir kaç metre arayla sıra oluştururlar. Oyuncular sırayla koşarak eğilmiş duran ebenin üzerinden ellerini sırtına bastırıp bacaklarını açarak atlarlar. Atlarken de sırayla tekerlemenin dizelerini söylerler.

“Birdirbir,

İkidir iki, olur tilki,

Üçtür üç, yapması güç,

Dörttür dört, kuş gibi öt,

Beştir beş, aldım bir eş,

Altıdır altı, yaptım kahvaltı,

Yedim yedi, elim sırtına değdi, sekizim seksek,

Dokuzum durak”

Dengesini kaybeden ya da düşen oyuncu “yanmış” sayılır ve yeni ebe olur.

3 yorum:

Oğuz BİLGİÇ dedi ki...

benm yine küçükken sokakta en meşhur oyunumzdu.. küçükken dediğim 6 7 sene öncesi 40 yaşında değilim 17 yaşındayım ama bizim kelimelerimiz farklıydı.(belki yazınıza eklemeyi düşünebilirsiniz)
Birdirbir yerin dibine gir
İkidir iki ormandaki tilki
Üçtürüç tüllü bülüç
Dörtdür dört ağır göt (Bu bölümde ebenin üstüneden atlayanlar atlarken popolarını ebenin sırtına vurmaları gerekir)
Beştirbeş silindir geç (Bu bölümde de eller hariç vücudun hiç bir bölümünün ebeye değmemesi gerekir)[en çok kavganın yaşandığı bölüm]
Altıdır altı dedemin sakalı yolda kaldı
Yedidir yedi yengem yemeğimi yedi
Sekizim seksek dünyayı gezsek
Dokuzum tokmak götüne tokmak (Bu bölümde de atlayan oyuncu ebenin poposunun bulunduğu taraftaki ayağıyla atlarken havada ayağıyla ebenin poposuna bir tekme atması gerekir)
Ondur on kırmızı don
Onbirdir onbir Nasrettin hocaya mektup (Bu bölümde de atladıktan sonra ebenin sırtında mektup yazıyomuş gibi yapılır sonra yanlış hatırlamıyosam pul zarf posta denir ve bu üç kelimenin her birinde ebenin bi yerine vurulur.
Pul:Enseye vurulur
Zarf:Sırta vurulur
Posta:Popoya vurulur)
Onikidir oniki (Unutmuşum :))
Onüçtür onüç kartal pençesi (Bu son bölümde de atlarken o iki elle ebenin sırtını resmen kartal pençesi hareketi ile sıkıp sökmeye çalışırsın :D)
Umarım güzel bir yazı olmuştur bazıları çok saçma anlamsız kelimeler ama küçükken en çok kullandıım kelimeler arasındadır ahh ahh:D

Adsız dedi ki...

ya bizde oynuyoz
birdir bir yerin dibine gir
ikidir iki ormandaki tilki
üçtür üç atlaması gün
dört dört eteğini ört
beştir beş kardeş
altıdır altı altınımı çaldı
yedidir yedi yemeğimi yedi
sekizdir sekiz seksek
dokuzdur dokuz don
ondur on yarim minare
11 dir 11 silindir geç
12 dir 12 bir milyonu düşürme
13 dür 13 götünü eğilme

Adsız dedi ki...

ben onu
birdir bir yerin dibine gir
2de yıldırım ara verdirmesiz
üçde mukavva şart
dördüm dört vurdum g*t
beşim ingilit çitmesi
altı aslan pençesi
yedi maradonanın golü
sekizim seksek sekemeyen eşşek
dokuzum durak duramayan salak
onum yatak
onbirim eğri minare
onikim dik minare
onüçüm dedemin mektubu
ondördüm red kidin atı
onbeşim sırada ağlar
onaltım maradonanın kafa golü
onyedim fındık kırmaca
onsekizim sultanahmet cami
ondokuzum sular seller
yirmi g*t avuçlama
olarak biliyorum ama hic biyerde bulamadım