6 Ekim 2007 Cumartesi

Sokak Oyunları Gerçek Oyunlar

Sokak Oyunları Gerçek Oyunlar
Sokak oyunları gerçek hayatın oyunlarıydı. Aşağıdaki yazı sanal oyunların bize neler kaybettirdiğini çok güzel özetliyor.

Sokak Oyunları Mazide Kaldı
Pedagoglar oyunun çocukta zihinsel yetileri, sosyal davranışları ve motor becerileri geliştirdiğini vurguluyorlar. Psikiyatri tedavide oyunun iyileştirici gücünden faydalanıyor. Toplum üzerinde gerçekliğin stresi ve ekonomik baskılar arttıkça, daha geniş kitleler sporun rahatlatıcılığına sığınıyor. Diğer taraftan da çocukların eğitim sisteminde şartlar ağırlaştıkça, rekabet arttıkça, eğitim oyun zamanından çalmaya başlıyor, sosyal becerisi çok kısıtlı, paylaşmayı öğrenemeyen, dizlerinde yara bere olmayan bir nesil yetişiyor. Camide hocaya çaktırmadan cami halılarında uzun eşek oynamak şöyle dursun, eşeği bile hayvanat bahçesinde gören çocuklarımızın solgun yüzlerine bakarak “nazar değmesin bilgisayar kurdudur” demek içimizi buruyor. Sokaklarda oynarken yaşamın geri kalanında işimize yarayacak pratikleri yapma fırsatını çocuklarımıza The Sims oyunu ile kazandırmaya çalışıyoruz, fakat sosyalleşmek isteyen sim’e komşu kadını öptürmek, yan bahçeden çalınan incirleri suç ortağıyla paylaşmanın yerini tutmuyor.

Kaynak: http://www.montjean.blogspot.com/

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Bakarmısınız internette bile oyun deyince sadece bilgisayar oyunları çıkıyor.Ben şimdi anlıyorum.SİM Animasyon olarak neden bukadar ilgi duyuluyor bize.Çünkü çocuklara oyun oynamayı öğretiyoruz.Gurup ve bireysel oyunlar,masa oyunları,bu oyunlar oynanırken sıra olma,sırası gelince çıkma,yenme,yenilme,...Çocuklar oyun oynarken öğreniyor.Aktif oyun dediğimiz içine girerek,bizzat içinde yaşayarak oynanan oyunlarda farklı farkındalık yaşıyorlar.Yeni nesil anne babalar gerçekten süperler.Ancak bir ara nesil var maalesef,...Çocuklarımız için SPOR OMO çok hoş bir organizasyon düzenledi il il..Onları kutluyorum.Malını satarken ülkesinin çocuğundan yol çıkıp, artı paralar harcıyarak ,kendini tanıtmaya çalışan OMO benim için takdire layık bir firma..Tebriklerimi yolluyorum onlara...Devam ,..devam diyorum..daha dolaşılacak çok il var....